Bezpieczeństwo każdego dnia – system nadzoru wizyjnego Geutebrück na parkingach Hohe Promenade i Hauptbahnhof w Zurychu
Bezpieczeństwo każdego dnia – system nadzoru wizyjnego Geutebrück na parkingach Hohe Promenade i Hauptbahnhof w Zurychu
Parking Zürich AG to operator 8 parkingów w Zurychu w Szwajcarii. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa dla swoich klientów i powierzonych samochodów, na dwóch parkingach: Hohe Promenade i Hauptbahnhof wdrożono system nadzoru wizyjnego firmy Geutebrück. Postawiono na najnowsze dostępne technologie oraz możliwość integracji i uzupełnienia funkcjonalności systemów istniejących na obiekcie.
Na dużym parkingu Hohe Promenade (500 miejsc parkingowych w samym centrum miasta) zainstalowano nowoczesny system monitoringu wideo firmy Geutebrück. Jest on elementem składowym efektywnego systemu zarządzania tym obiektem. Interfejsy łączące z instalacją interkomową firmy Commend AG i z systemem parkingowym Scheidt & Bachmann perfekcyjnie dopełniają system zarządzania parkingiem. Pod względem stopnia automatyzacji całego systemu przewyższa on rozwiązania dotychczas stosowane w Szwajcarii.
Operator obiektu postawił na wysokiej jakości technologię firmy Geutebrück i wyposażył budynek w około 100 kamer wysokiej jakości (HD) oraz 5 serwerów. Każdy z ok. 40 telefonów alarmowych jest dobrze widoczny i skojarzony z kamerą. Po naciśnięciu przycisku alarmowego pracownik ochrony uzyskuje – oprócz informacji od samej osoby dzwoniącej – również możliwość podglądu sytuacji. Otrzymuje dzięki temu odpowiedź na następujące pytania jak: Kto dzwoni? W jakim stanie jest ta osoba? Czy jest sama? Dlatego analiza sytuacji jest prosta i dokładna.
Całodobowy nadzór nad obiektem prowadzony jest w dwóch centrach ochrony. Nagrania wideo przechowywane są w macierzach dyskowych zapewniających redundancję zapisu. Czas przechowywania zapisu odpowiada stopniowi ważności określonego zdarzenia. Nagranie ze strefy wokół kasy jest przechowywane w archiwum przez kilka tygodni, zapytania serwisowe z interkomu są automatycznie kasowane już po kilku dniach, natomiast zdarzenia mające znaczenie w postępowaniu sądowym lub reklamacyjnym są dodatkowo zapisywane na zewnętrznych nośnikach danych.
Istotną zaletą systemu jest możliwość zdalnego wglądu w obrazy bieżące i zarejestrowane za pośrednictwem telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.Wdrożenie systemu z centralnym, zdalnym nadzorem obiektu doprowadziło do oszczędności związanych z optymalizacją wykorzystania etatów personelu obsługującego parkingi. Oszczędności wynikają również ze skutecznego zarządzania zarejestrowanym materiałem wideo umożliwiającym szybkie zweryfikowanie reklamacji np. dotyczących uszkodzeń pojazdów. Przydatną funkcją jest automatyczna rejestracja obrazu w trakcie obsługi automatów kasowych “przy otwartych drzwiach”. Dzięki niej odpowiednio zarchiwizowane obrazy można wykorzystywać jeszcze przez kilka miesięcy od momentu zaistnienia zdarzenia, co umożliwia wyjaśnienie niezgodności inwentaryzacyjnych.
Wzrosła również skuteczność wykrywania sprawców uszkodzeń i aktów wandalizmu, jakie mają miejsce na obiekcie zlokalizowanym w centrum miasta, do którego dostęp mają osoby postronne.
Skuteczny system nadzoru wizyjnego bezpośrednio zwiększa poziom bezpieczeństwa klientów. Wzrasta również jakość obsługi klienta. W sytuacji, gdy klient zgubi bilet, za pomocą numeru rejestracyjnego można określić dokładny czas wjazdu i wydać nowy bilet z dokładnym czasem wjazdu na parking. Klient nie musi płacić kosztownej ryczałtowej opłaty dziennej i odwdzięcza się za to lojalnością!
Spółka Parking Zürich AG jest bardzo zadowolona z systemu Geutebrück. Obecnie dwa z parkingów tej spółki są wyposażone w opisany system, a planowana jest instalacja kolejnych.